יום ראשון, 29 במאי 2011

יהושוע א' - שי אברהם


 עבודה בתנך – יהושוע א' :
 6.א.בנימין זאב תאודור הרצל היה עיתונאי ,משפטןסופרמחזאי ופוליטיקאי יהודייליד בודפשטזכה בעם ישראל לכינוי "חוזה המדינה", הוגה רעיון הציונות המדינית ומייסד הציונות כתנועה לאומית מדינית.
-דוד בן-גוריון היה ראש ההנהגה של "המדינה שבדרך", המוביל והדוחף להקמת מדינת ישראלאשר עמד בראש מייסדיה, ולאחר שקמה הנהיגהּ כיהן כראש הממשלה ושר הביטחון הראשון של מדינת ישראל והיה מראשי המנהיגים של תנועת העבודה הציונית.
 אני הייתי נותנת את התואר לבנה לבן גוריון מכוון שרק לאחר כל המאמצים של הרצל להקים מדינה יהודית לעם ישראל, בן גוריון המשיך בפעולותיו וברעיונותיו של הרצל . הרעיון הראשוני להקים מדינה יהודית היה של הרצל ודוד בן גוריון המשיך את רעיונו והכריז על הקמת מדינת ישראל. בנוסף הסדר הלוגי מתאים פה בדיוק כמו המקרה של יהושע ומשה. בן גוריון דומה ליהושע ,בכך שיהושע לא פעל באופן עצמאי והיה תחת הנהגתו של משה וסייע לו בהובלת העם היהודי לארץ ישראל .
אני הייתי נותנת את התואר חמה לבנימין זאב הרצל כוון ,שהוא הגה את הרעיון להקים את מדינת היהודים ולעלות לארץ ישראל למרות המתנגדים לרעיונותיו המשיך הרצל לפעול באופן עצמאי.  הרצל דומה למשה בכך שמשה פעל באופן עצמאי למרות כל הקשיים והתלאות פעל להשגת מטרתו- הכנסת בני ישראל לארץ ישראל.



ב. מדינת ישראל זקוקה למנהיג שהוא משולב בין חמה ללבנה כי אנו צריכים מנהיג שיפעל למען האנשים ויביא תוצרים טובים אך שיזכה לראות את תוצריו אנו צריכים מנהיג שילחם וידע להנהיג כלומר לסחוף את האנשים אחריו אבל שידע גם להשתמש מתוצרים קודמים של אנשים קודמים ושיהיה לו דת ואמונה בה' כי אנחנו גם עם יהודי.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה